Who is Vincent Gallo?

14 Sep Who is Vincent Gallo?

maxresdefault

Looking closely at this portrait, we’ll see piercing eye and the mysterious scrawny face that adamantly resists the passing of time to hide the whole 55 years of his personal and professional life. There are only some scattered information about him; born in a family of Italian immigrants in New York, he lived on his own since he was 16 and spent his adventurous time of being an actor in 80s and 90s in a way that earned him the nickname “Hollywood’s Bad Boy”. Tired of listening to the music that was not as good as what he heard as a teenager and directors that cowardly repeated the safe formulas of the mainstream cinema, he turns to peculiar hobbies like collecting antique sound equipment, rare vinyls, certified copies of his favorite films and tries to soothe his neurotic obsessions with music, making art and promiscuous relationships with women. Eventually he realize that he needs to do something special to prevent him from shooting himself in the head. The result of this periodical insanity; Buffalo 66, according to him is the only musical of his era. That’s how in the beginning of the 21st century he adds a new label to his sculpturesque image: The most important American independent filmmaker.

This Saturday, September 17th, we’ll review Gallo’s anarchic acting and his influence on the memorable characters developed by Claire Denis, Francis Ford Coppola and Emir Kusturica at first and then talk about his fascination with music and how he used it alongside his images and finally watch Buffalo 66 so through his peculiar dircting aesthetic and unusual view of his characters contemplate this question:”Who is Vincent Gallo?”

Eventually he realize that he needs to do something special to prevent him from shooting himself in the head. The result of this periodical insanity; Buffalo 66, according to him is the only musical of his era.

وینسنت گالو کیست؟

به پرتره روبرو که دقیق شویم، چشمان نافذ و صورت استخوانی رازآمیزی را می‌بینیم که لجوجانه در برابر گذر زمان مقاومت می‌کند تا تمام پنجاه‌وپنج‌سال زندگی خصوصی و هنری خود را از چشم حریص مخاطب پنهان کند. تنها اطلاعات جسته گریخته‌ای در مورد او پیدا می‌شود؛ در خانواده‌ای از مهاجرین ایتالیایی مقیم نیویورک به دنیا آمده است. از شانزده‌سالگی مستقل زندگی کرده و دوران پر ماجرای بازیگری در سینمای آمریکای دهه هشتاد و نود را به گونه‌ای گذرانده که به پسر بد هالیوود شناخته می‌شود. کلافه از شنیدن موسیقی دیگرانی که به خوبی دوران تین‌ایجری او نمی‌نواختند و کارگردانانی که بزدلانه مسیرهای امن سینمای معمول را تکرار می‌کردند، سرش را با عادات غریبی گرم می‌کند و به کلکسیون‌کردن تجهیزات قدیمی صدا، صفحه‌های کمیاب موسیقی و کپی‌های اوریجینال فیلم‌های مورد علاقه‌اش می‌پردازد تا وسواس‌های بیمارگونه ذهنی‌اش را در رابطه با زن‌ها، کار هنری، موسیقی و دوستانش کمی آرام کند. اما کار به جایی می‌رسد که می‌فهمد باید کار خاصی انجام دهد تا از این‌که اسلحه‌ای در دست بگیرد و گلوله‌ای در سرش خالی کند، بگریزد. نتیجه جنون دوره‌ای‌اش، فیلم بوفالو ۶۶ است؛ که به زعم خود تنها فیلم موزیکال معاصر دورانی‌ست که در آن می‌زیسته. این‌گونه است که او در آغاز قرن بیست و یکم برچسب تازه و خودخواسته‌ای بر ایماژ سنگی‌اش اضافه می‌کند؛ مهم‌ترین فیلم‌ساز مستقل آمریکا.

قرار است روز شنبه بیست و هفتم شهریور، ابتدا مروری بر بازی‌های آنارشیستی گالو و سهم او در شخصیت‌پردازی کاراکترهای به‌یادماندنی فیلم‌های کلر دنی و فرانسیس فورد کاپولا و امیر کاستاریکا بکنیم و بعد به شیفتگی او به موسیقی و شیوه استفاده از آن بر روی تصاویر بپردازیم و در پایان به تماشای فیلم بوفالو ۶۶ بنشینیم تا از میان زیبایی‌شناسی خاص کارگردانی او و نگاه غریبش به آدم‌های قصه‌هایش به پاسخ این سوال بیندیشیم: «وینسنت گالو کیست؟»

buffalo-66


wordpress theme powered by jazzsurf.com